Categorii [???]
Efectul psihologic al reclamelor
Multi se intreaba:
De ce Coca-Cola inca isi mai face reclama ? De ce vedem bannere mari cu Pepsi ? Sau la tv, de ce se repeta reclamele de nenumarate ori, oare ei nu inteleg ca noi am vazut reclama aia si am inteles ce e? Si bannerele de pe net ? De ce la mai pun daca stiu ca oricum noi nu prea dam click pe ele (rata de clickuri per vizitatori a scazut in ultimul timp) ?
Treaba e alta. Este una psihologica.
Noi cand cumparam ceva, alegem in capul nostru, un produs, pe care-l cunoastem.
De exemplu, daca ar fi sa alegeti un parfum, ce ati alege dintre: Juve, Etvois, Armani, Trouve ? Va spun eu, Armani.
Uitati si practica:
Crusher: zi-mi un parfum cunsocut
Crusher: repede
Crusher: cunoscut *
lukk?: armani
Si nici nu i-am prezentat variantele. Asta inseamna, ca el a vazut mai multe reclame cu Armani decat cu alte parfumuri si pe acesta l-a memorat involuntar.
Altfel spus, ei dau asa multe reclame pentru ca noua sa ne ramana in cap numele produsului/produsul sau compania care-l fabrica, ca atunci cand noi ne ducem sa cumparam ceva din acea categorie, sa luam produs lor. Ati inteles ? Oricum, chiar daca voi nu vreti sa retineti acel nume, tot o sa-l retineti, pentru ca nu depinde asa de mult de voi, ci de creier si subconstient.
Este o forma de manipulare. La fel si repetarea.
De aceea, politicieni, si nu numai, in special oamenii publici, se repeta in speranta a va manipula. A va introduce informatia in subconstient, involuntar.
Asa ca.. nu va lasati ‘dusi de nas’. Opuneti rezistenta si nu va ’supuneti’.
Data publicarii : 28 Nov 07
Categorie articol : Etapa 3, Concurs 2
Popularity: 3% [?]
Blogul autorului : http://www.Crusher.ro
Yahoo Messenger : Crusher.name
Profil personal : Crusher
8 Comentarii la “Efectul psihologic al reclamelor”
Alte comentarii
- anca on O zi mai normala din viata unui om ...
- vlad on Premiul 5 - Camera Web Genius Eye 311Q
- Cris on Introspectie
- Lexis on Regulament si desfasurare concurs
- DeMaio on Pe ei! Pe tata lor!
Interesant mod de a prezenta, eşti pe aproape. În publicitate sunt mult mai multe aspecte şi chiar nu ai cum să nu te laşi “dus de nas”. Publicitatea şi mesajele subtile ce o însoţesc sunt mult mai sugestive decât crezi tu că sunt. Un produs, parfum ca în exemplul tău, nu e musai să fie cât mai prezent în calupul de publicitate, contează foarte mult şi mesajul şi maniera în care e transmis. Sunt reclame la produse foarte difuzate dar de care uiţi peste câteva luni. În schimb acele produse care te-au atras prin ceva, au avut spoturi inedite le vei ţine minte şi de aici efectul prezentat de tine. De asta există şi campaniile de PR.
Oricum bunicel articolul.
(Raporteaza comentariu)
Mersi.
Stiu ca este mai complexa si complicata treaba, dar deocamdata doar atat am putut cuprinde.
(Raporteaza comentariu)
pai cola si pepsi isi fac reclama pentru a atrage cat mai multi clienti oricum daca stai sa te gandesti finalul acestei rivalitati nu se anunta prea curand . Fac reclama pentru ca atat timp cat ai un produs trebuie sa il promovezi. Zici de reclamele care ti-au ramas in cap… acelea in 6 luni se vor uita dar sunt unele marci care chair au impact asupra clientilor (benetton)
(Raporteaza comentariu)
Se numeste programare psihologica, exact asa cum suntem programati sa ne dorin sa plecam undeva de craciun si revelion si profitand de multimea de doritori agentii comerciali cresc presturile…
Si ar mai fi multe exemple.
(Raporteaza comentariu)
Mor. Nu cred. Am mai citit ceva de tine acum cateva minute. Tu chiar ai 14 ani. Sper sa ai 14 ani. E bine ca incercitotusi. Si, ia zi.. cine ti-a povestit asta cu reclamele? Nu de alta, dar si-a cam batut joc de tine, sau poate numai atata ai retinut tu. Ai un modfoarte.. simplist de a relata-scrie-dezvalui-concepe.. o fi amprenta ta personala. Cu totii avem una printre file..
(Raporteaza comentariu)
ba verdedeparis , taci dracu in plm de panarama , ce vb asa , parca ai fi mai destept tu …
(Raporteaza comentariu)
verdedeparis, huh. Nu ma asteptam la o astfel de reactie. Nu, nu am 14 ani. Am 16, insa cum am spus de multe ori si peste tot, varsta nu are o importanta asa mare.
Apoi, legat de articol, stiu ca nu este tot. Nu cred ca aveam cum sa cuprind toate punctele ale acestei teme in limitele impuse de concurs.
(Raporteaza comentariu)
Crusher, e ok Imi cer scuze daca te-am luat cam tare, ai dreptate, meriti o sansa Data viitoare, incearca doar sa fii putin mai particular, nu o mai arde aiurea la general daca ai o limita de cuvinte Hai, multa bafta!
@SoKat, daca atat poti… hai ca nu am chef.
(Raporteaza comentariu)