Categorii [???]
Ghid pentru “cel mai iubit dintre blogăreni”
Tu, blogane, blogărule, bloghistule, după ce că oamenii îţi citesc inepţiile şi îţi satisfac ego-ul supradimensionat lăsându-ţi commentarii măgulitoare, tot nu-ţi ajunge? Vrei să te citească şi mai mulţi? Ba poate chiar vrei să faci şi bani din scris mici schiţe caragialiene la persoana I cu tine pe post de domnu’ Goe? Să primeşti disctincţii în blogosferă, să ştie lumea că ai blogotudine şi să fii văzut ca maestru-n blogării? Mi se pare fair. Şi eu vreau ce vrei tu, altfel nu ni s-ar zice bloggeri.
1. Clasificarea blogurilor
Spre a putea adapta metodele de promovare la specificul fiecărui blog, voi fi nevoit să fac o clasificare a acestora, pe o scară calitativă descendentă, după cum urmează:
- bloguri ok (informaţii inedite, posibil utile, eventual o dimensiune suprarealistă la întâmplările relatate, vizibilitate redusă la ego-ul bloggerului, transparenţă mai mare la ideile sale)
- bloguri proaste (recomandări de filme şi muzici pe care le ştim deja, discursuri emfatice cu teme moraliste despre “de ce oamenii e naşpa” sau “de ce România pute”, texte bine intenţionate, dar cu exprimare săracă)
- bloguri foarte proaste (pretexte pentru a pune o poză frumoasă, hihihi, găsită pe net, ca să vadă toţi că ne merge google image search sau că ştim să navigăm pe stumble upon; bloguri pur şi simplu fără scop/idee, de palmares, că aşa are şi vecinu’)
- bloguri tip “dragă jurnalule” (de la sine înţeles)
Avem patru tipuri de bloguri, pe trei le ştergem din start. Acelea NU merită promovate. Rămânem cu cele ok, de care sper că te ocupi deja, dragă blogător, altfel degeaba am discutat până acum.
2. Puncte esenţiale în promovarea blogurilor
- actualitatea perpetuă (ce îl face pe cititor să se întoarcă pe blogul tău şi chiar să şi paseze linkul altora este faptul că blogul pare tot timpul fresh)
- menţinerea contactului cu alţi bloggeri (schimburi de idei, alianţe, războaie, un mix între showbiz şi politic; în plus, bloggerii sunt şi ei cititori la rândul lor)
- băgarea nasului unde nu-ţi fierbe oala, fără a face spam (linkul blogului tău lovindu-ne ochii atât pe spaţiul virtual cât şi fizic, cu menţiunea că pe spaţiul fizic nu există spam)
- întreţinerea estetică a blogului (omul tot superficial rămâne, deci primează ambalajul; conţinutul acţionează abia pe urmă)
Cea mai importantă întrebare de pus înainte de a promova un blog este “De ce vreau să-l promovez?”. Iar înainte de orice fel de promovare a unui blog, bloggerii ar trebui să reflecte asupra acestui citat din Gandhi: “Speak only if it improves upon the silence”.
Data publicarii : 09 Nov 07
Categorie articol : Etapa 1, Concurs 2
Popularity: 1% [?]
Blogul autorului :
Yahoo Messenger :
Profil personal : not_another_pothead
Alte comentarii
Lasa un comentariu