Categorii [???]
Promoveaza, daca ai ce…
Dac-as fi avut o afacere importanta, as fi promovat-o. Dar n-am decat un blog, si ala gratuit. Un blog in care investesc timp si uneori, sentimente. Un blog in care fac misto de oameni si mai ales de mine.
Detin eu informatii vitale pentru omenire? Foloseste cuiva ca-mi citeste insemnarile? Probabil ca nu. Atunci de ce-as incerca sa-l promovez?
Simplu. Pentru ca omul e o fiinta sociala, care are nevoie de feedback, fie el pozitiv sau negativ.
Obtinerea traficului e un permanent subiect de discutie intre bloggeri. Iar cei care spun ca problema asta nu-i preocupa absolut deloc, fie sunt niste mincinosi, fie au ramas inca in epoca jurnalului cu cheitã.
In primul rand, un blog care se vrea vizitat trebuie sa aiba continut original si de calitate. Dar degeaba scrii extraordinar de bine daca lumea nu stie de existenta ta.
Iata cateva solutii de promovare (pe unele dintre ele chiar le folosesc):
Inscrierea in diverse directoare – este un pas important, fiindca probabil asa te vor gasi motoarele de cautare prima data. Este bine ca site-ul sa nu fie inscris cu aceeasi descriere si cu aceeasi lista de keywords in toate directoarele.
Linkurile interne sunt acele linkuri de pe blogul tau care duc spre alte pagini de pe acelasi blog. Ele pot fi plasate in continutul articolelor (aceasta metoda ne permite sa le folosim intr-un mod foarte natural) si contribuie la indexare.
Schimbul de linkuri. Poti adauga in blogroll linkurile altor bloguri, rugandu-i pe posesorii lor sa te adauge si ei, sau sperand ca o vor face si fara sa le-o ceri. Ai grija totusi sa nu pui prea multe link-uri externe spre site-uri fara relevanta sau de calitate proasta pentru ca vei obtinue o diminuare a credibilitatii in ochii vizitatorilor si a motoarelor de cautare.
Optimizarea SEO (Search Engine Optimization) este esentiala in special pentru site-urile dezvoltate in afara comunitatilor de bloggeri. Exista si platforme (cum ar fi Wordpress) pentru care exista diverse plugin-uri (Meta-taguri, Keywords, Sitemaps, etc) care permit utilizatorilor sa-si optimizeze blogul.
Comentariile. Posteaza comentarii la subiect ( nu face spam!) pe alte bloguri apropiate ca target/tematica de al tau, comentarii care sa starneasca interesul si curiozitatea vizitatorilor.
Trackbackul. Daca postezi un link la un articol de pe alt blog care permite trackback, atunci printre comentariile la acel articol va aparea automat un link catre articolul tau.
Feed-urile RSS sunt o alta modalitate de a obtine linkuri; trimite feed-ul RSS al blogului tau site-urilor care accepta asa ceva.
Tag-urile Technorati si folosirea retelelor sociale de bookmarking cum ar fi Digg, Reddit, sau StumbleUpon, sunt utile pentru blogurile scrise in engleza, mai putin pentru cele in romana.
Interactioneaza cu ceilalti bloggeri, fa-le review-uri, lasa comentarii, joaca leapsa, fii activ pe forumuri de specialitate si nu numai (pune-ti linkul blogului in semnatura), mergi la intalniri de bloggeri, implica-te in diverse proiecte si comunitati, scrie pentru bloguri colective, pentru reviste electronice, participa la concursuri, etc.
Acum, in caz ca v-ati plictisit sa cititi aceeasi chestie de sapte mii de ori, sa trecem de la solutiile astea plictisitoare la niste metode mai putin conventionale, publicate de mine in brosura “Chestii smechere de facut ca sa devii un blogger smecher”.
Iata un scurt preview:
- angajeaza tiganii de la fiare vechi sa strige pe strada numele blogului tau
- urca-te pe o cladire si ameninta ca te sinucizi daca nu te baga Nastase in blogroll
- anunta ca ai facut rost de filmuletul in care Virinel si Monica fac sex anal
- viruseaza Myspace-ul astfel incat toata paginile sa se redirectioneze pe blogul tau
- fa o manea in care sa mentionezi linkul la refren (ceva de genul: “pe nonsense ablog punct ro/ am gasit gagici misto”; extra tip: la “com” merge cu “beton”)
- da-le bani cersetorilor ca sa scrie pe placuta in loc de “mi-e foame”, adresa blogului
- pune afise in toaletele publice (pe dinauntru, ca sa nu se plictiseasca omul…)
- lipeste stickere pe masinile vecinilor; daca n-ai stickere, poti sa le zgarii capota; in mod sigur vei obtine o multime de comentarii..
extra tip: si injuraturile tot comentarii sunt.
- foloseste in articole un limbaj cat mai indecent posibil; vei avea o groaza de cautari din google
- jigneste-i pe toti bloggerii cunoscuti, nu conteaza pe ce motiv – vei deveni faimos
Ah, problema era “cum obtinem trafic de calitate”?
Imi cer scuze. Pentru asta nu exista decat o singura reteta: scrieti des si bine, aratati lumii ce-ati scris si daca aveti sau nu ce promova, asta vom decide noi, cititorii.
Data publicarii : 07 Nov 07
Categorie articol : Etapa 1, Concurs 2
Popularity: 7% [?]
Blogul autorului : http://nonsense.ablog.ro
Yahoo Messenger : Nonsense0_0
Profil personal : Nonsense
Dragut articol, chiar mi-a placut.
(Raporteaza comentariu)
aham, misto concluzie.
“si injuraturile tot comentarii sunt…”
(Raporteaza comentariu)
Simpatic articolul, ai votul meu!
(Raporteaza comentariu)
1 vot pentru ….aaaa……nu stiu, pentru ca mi-a placut pur si simplu.
(Raporteaza comentariu)
interesant…. sa mai scri articole de genul asta…. ai un vot de la mine …… multa bafta
(Raporteaza comentariu)
[…] Nonsense – “Promoveaza daca ai ce” […]
(Raporteaza comentariu)
So it was you. Imi plac articolele tale in general, asa ca mult noroc si keep up the good work !
(Raporteaza comentariu)