Categorii [???]
Cum sa iti promovezi un blog
Ok, ti-ai cumparat domeniu, ti-ai instalat o platforma wordpress, ai configurat ce e de configurat si ai apucat sa scrii cateva posturi asa cum te-a trecut pe tine capul. Acum ce faci?
Depinde foarte mult de ceea ce vrei tu de la blogul tau. Te intereseaza mai mult traficul sau calitatea cititorilor, te intereseaza sa castigi bani sau e pur si simplu din placere?
Motoarele de cautare sunt cel mai bun refferal. De ce? Pentru ca iti vin vizitatori targetati. Cand iti acceseaza pagina ei stiu la ca tine pot gasi informatia de care ai nevoie. Cum sa faci ca sa iti vina vizitatori din motoarele de cautare? In primul rand trebuie sa facilitezi spider-elor motoarelor de cautare sa intre la tine pe blog sa “misune” cat mai mult pe acolo. Toata lumea se stie ca “the content is the king”. Asa ca si posturile trebuie sa fie bine scrise atat SEO friendly, cat si gramatical pentru a nu-l dezamagi pe vizitator.
La inceput, continutul blogului tau este destul de firav. Ai fost indexat cu cateva posturi, dar vizitatorii sunt putini. Esti cumva dezamagit. Gandeste-te ca lumea mai poate afla si altfel despre tine. De acum, daca ai un blog, ai si tu semnatura pentru campul de web atunci cand scrii un comentariu pe un alt blog. Foloseste chestia asta. De obicei lumea este interesata de cine a scris un comentariu. Nu e neaparata nevoie sa ii si placa de ce vede la tine pe blog, dar macar a aflat de prezenta ta in “blogosfera”.
O alta metoda de promovare este folosirea unui reader de feed-uri. Mai intai ce este feed-ul? Feed-ul reprezinta ultimile tz insemnari ale blogului tau si care pot fi citite prin intermediul diverselor feed readere (aplicatii specializate pentru citirea acestor feed-uri). Avantajul lor este ca in momentul in care ai postat, instantaneu, feed-ul se updateaza si cititorului ii va aparea in reader ca tu ai scris. Si citeste titlul, o parte din continut si daca este interesat, vine la tine pe site. De obicei, este mai greu sa obtii acel vizitator care sa-ti utilizeze feed-ul, dar si cand l-ai castigat vei stii garantat ca se va intoarce la tine sa iti viziteze blogul.
Incearca sa folosesti adresa blogului in orice semnatura care ar fi in context. Ca doar nu oi folosi adresa blogului tau care este despre cat de cacao este viata cand trimiti un mail cu un CV unei companii unde incerci sa te angajezi. Dar poti folosi semnatura pentru mailurile trimise prietenilor sau pentru semnatura intr-un forum. Acum trebuie avut grija sa stii ce target are acces la blogul tau. Nu te incanta cu nimic daca iti vin vizitatori care nu vorbesc romana in cazul in care blogul tau este in limba romana. Nu vor intelege nimic si mai mult ca sigur ca vor iesi instantaneu de la tine de pe blog.
Implica-te in diverse concursuri, proiecte legate de blog. Vezi, Bloggeri.ro ca exemplu. Ai ocazia ca foarte multi oameni sa te citeasca si sa fie interesati de ceea ce ai tu de spus. Participa la campanii atunci cand esti in tema si te intereseaza si expune-ti punctul de vedere.
Aceste metode de promovare enumerate mai sus sunt metodele naturale, metodele care iti aduc in mare parte vizitatori targetati. Macar sunt toti vorbitori de aceeasi limba.
Mai exista si metode mai putin ortodoxe sau… hai sa zicem naturale. Ce inseamna asta? Inseamna ca poti prinde un boom, o explosie a traficului dar care este de moment, in cateva zile se stinge si revii la urma la numarul tau de vizitatori naturali. Cum se face o astfel de promovare artificiala? Pai, una dintre ele si la indemana oricui, ar fi mass message la toata lista de messenger. Iti vin in momentul ala, prietenii, vad care e treaba si pleaca. Poate peste cateva zile or sa-si aduca aminte ca au intrat la cineva si au citit ceva dar au uitat. Apoi poti sa te inscrii in groupuri de Yahoo, de exemplu, si dai si acolo mass-uri cu linkul catre blogul tau. Intra omul, se uita, ii place/nu-i place, dar pleaca sigur.
Apoi sunt site-urile de social. Vezi StumbleUpon si Digg. Aici problema este oricum mai dificila pentru ca: sunt facute in principal pentru vorbitorii de limba engleza. Asa ca e destul de greu sa prinzi Digg sau Stumble scriind in romana. Totusi daca apuci sa-l prinzi, iti garantezi cateva mii de vizitatori pentru cateva zile. Cei mai multi utilizatori sunt targetati intr-adevar, dar sunt atat de avizi de continut incat daca nu sunt multumiti de ceea ce vad la tine pe blog, nu se vor mai intoarce.
Cum aflii statistici despre vizitele primite pe blog? Pai, asta e simplu. Ori folosesti statisticile hostului, ori instalezi un analytics sau statscounter, or something. La ce te ajuta? Pai, din keyworduri iti dai seama ce cauta utilizatorii la tine pe blog. Astfel poti scrie mai mult content in acel domeniu. Vezi care este cel mai bun refferal al tau, de unde ai mai primit linkuri si asa mai departe.
In momentul in care un vizitator are ceva de spus sigur va folosi cometariul. Astfel, poti primi o parere despre subiect, o vorba de bine, o vorba de rau si de ce nu chiar feedback. Este cat se poate de normal sa te ghidezi dupa parerea cititorilor tai. Practic, chiar daca blogul este personal, tu pentru ei scrii. Ei te citesc. Dar in acelasi timp trebuie sa te iti pastrezi cat de cat personalitatea virtuala.
Alte comentarii
Lasa un comentariu