Categorii [???]
Să nu preacurveşti!
De câte ori aţi dat click pe bannere largi şi viu colorate? Dar pe linkuri venite sub forma stupidelor şi persistentelor mesaje mass? Eu unul, niciodată.
Nu mi-au plăcut niciodată indivizii care ţin să fie la vedere cu orice preţ. Mi se pare ok să te implici în promovarea propriei “munci”, să te înscrii pe indexurile de profil, să fii dornic de feed-back. Şi eu urmăream atent statisticile la început. Le verificam febril, zi de zi, până mi-am dat seama că, totuşi, ceva nu e în regulă. Totul se transforma încet într-o corvoadă sterilă, întreruptă de aşteptări lipsite de satisfacţie. Şi apoi mi-am dat seama că în primul rând trebuie să îmi placă mie ceea ce fac. Iar dacă devin suficient de bun, publicul meu ar trebui să se înmulţească de la sine. Cea mai bună reclamă ţi-o faci prin cititorii fideli.
Mereu îmi amintesc de asta atunci când văd pe alte bloguri cum totul se transformă într-o goană după pageviews, neputând să simt decât greaţă. Şi nedumerire.
Să zicem că îţi bombardezi lista de prieteni cu linkuri la fiecare blog entry. Sau invadezi forumurile cu aluzii mai mult sau mai puţin voalate la blogul tău dornic de public. Spre satisfacţia ta, îţi va creşte numărul de vizitatori. Sămânţa prinde rădăcini şi se înalţă la lumină. Şi apoi se chirceşte în pustiul tău de idei. Primul val, al curioşilor, se risipeşte în cele patru zări, decis să nu îşi mai piardă timpul cu aşa ceva. Cei care rămân vor fi cel mai probabil din categoria “prieteni şi aplaudaci din oficiu”. Te vei îmbăta cu comentariile ce-ţi confirmă valoarea şi vei fi surprins că nu există şi altele, care să vină din afara cercului. Vina cade, desigur, pe geniul tău, a cărei aură e percepută de prea puţini. Dacă ai totuşi puţin discernământ, vei şterge tot şi îţi vei găsi o altă preocupare. Sau ai putea să tragi tare şi să-ţi pui blogul la punct, dar asta e prea greu pentru cei mai mulţi. Mai bine îţi faci încă unul şi o iei de la capăt. Şi uite aşa se înmulţesc râmele care scurmă blogosfera. Cu ce folos?
Nu vreau să fiu înţeles greşit. Nu sunt un Moise al bloggingului, nu am un blog înfloritor, care abia face faţă traficului de vizitatori. Vreau doar, ca cititor, să văd mai multă substanţă şi mai puţină învârteală în jurul cozii.
Data publicarii : 04 Nov 07
Categorie articol : Etapa 1, Concurs 2
Popularity: 2% [?]
Blogul autorului : http://www.hippogryph.wordpress.com
Yahoo Messenger : horia_simu
Profil personal : Hippogryph
“De câte ori aţi dat click pe bannere largi şi viu colorate? Dar pe linkuri venite sub forma stupidelor şi persistentelor mesaje mass? Eu unul, niciodată.”
Nici eu, dar mi-ai amintit de ceva si nu puteam sa explic intr-un comment, uite aici (efectul psihologic al reclamelor).
(Raporteaza comentariu)
hmm, nu ştiu cât de bine se aplică în cazul blogurilor.
de exemplu, faptul că mulţi vorbesc despre, să zicem, zoso, nu mă determină să-i vizitez în mod regulat blogul. am intrat o dată, mai demult, de curiozitate. m-am lămurit cum stau lucrurile şi mă îndoiesc că o să mă întorc prea curând.
aş zice că reclama excesivă, violentă, poate spori nejustificat aşteptările vizitatorilor. şi ştii cum e, cu cât zbori mai sus cu atât mai lungă o sa fie căderea
(Raporteaza comentariu)
Inceput ezitant, incercare de a face apel la experienta personala a cititorului prin utilizarea persoanei a II-a, cateva argumente de bun-simt (din fericire frumos formulate) si un final ceva mai hotarat.
Concluzie: la asa tema, asa realizare.
(Raporteaza comentariu)
vai, ce comment convenţional
(Raporteaza comentariu)
Daca ma mai enervezi mult, nu mai primesti nici de-astea.
(Raporteaza comentariu)