Categorii [???]
Metode de promovare ale unui blog
Din suita definiţiilor unui blog, pertinente unele, altele mai puţin, principala caracteristică pe care am reţinut-o este: BLOGUL=FORMĂ DE COMUNICARE.
De fiecare dată când aud cuvântul „comunicare”, am un reflex mai intens ca al câinelui pavlovian. Îmi aduc aminte de profa mea de lingvistică care (cacofonie intenţionată!) avea cel mai stupid principiu posibil: niciun student nu ştie materia de 10. În afara certurilor cu ea, moderate totuşi, luasem 9, mi-a mai rămas ca amintire şi un desen împrăştiat de ea cu creta pe o tablă mai mult murdară decât verde. Erau doi omuleţi. Unul cu o gură mare (nu vă gandiţi la prostii) şi unul cu urechile mari. Cei doi, emiţătorul şi receptorul, constitue, alături de mesaj, sfânta treime a clasicului model al comunicării.
Modul în care emiţătorul codifică mesajul depinde de conţinutul acestuia, de abilităţile şi de starea de spirit a expeditorului, ca şi de supoziţiile pe care le face cu privire la receptor. Mesajul poate fi expediat printr-un mijloc de tip televiziune, ziare, radio, e-mail, Internet, SMS etc. În cazul unui blogger pur sânge, principala modalitate de comunicare este blogul propriu-zis, adică Internet. Pentru bloggerii tridimensionali (jurnalişti sau politicieni, de exemplu), blogul este încă o cale adăugată în paleta cu care acesta comunică mesajul unui public anume. Deci, în cazul nostru, rolul omuleţului cu gură mare îi este rezervat bloggerului, iar cel al urecheatului îi revine cititorului, metonimic vorbind. Primul bate de zor cu mouseul sau touchpadul în timpanele, transformate în pupile, ale celui de-al doilea.
Acum că am stabilit rolurile, mergem şi la decor. Receptorul trebuie să decodifice mesajul trimis de emiţător. Odată mesajul decodificat, emiţătorul aşeaptă un răspuns din partea receptorului, mai pe neromâneşte spus, feedback. Acesta poate fi aprobator sau dezaprobator. Spre deosebire de alte forme de comunicare cu seturi diferite de emiţători şi receptori, în cazul bloggerilor orice feedback e binevenit. Orice comentariu în plus e o binecuvântare, iar lipsa lui e un blestem izvorât din negurile keyboardului. Un comentariu e dovada concretă şi virtuală, în acelaşi timp, a faptului că blogul este citit, deşi, bineînţeles, există şi cititori care nu vor sau nu au timp să lase vreo urmă a trecerii lor prin pagina unui blogger. Din grupul celor care se opresc pentru a reacţiona grafic la scrierea unui blogger fac parte şi … alţi bloggeri. Scopul celor din urmă în acest caz este unul foarte simplu, reprezentând şi tema acestui post: promovarea unui blog.
Aşadar, am stabilit că plasarea de comentarii pe alte bloguri (şi forumuri, nişte bloguri colective într-un fel) este una din metodele de promovare a propriului blog. Totuşi, oferirea de feedback nu garantează întotdeauna o reciprocitate. De obicei, acest lucru e valabil ierarhic descendent. Atunci când unui blogger-guru, impresionat de insistenţa unui ID plasat fie înainte, fie în urma unui lung şir de comentarii, i se face milă şi comentează şi el blogul acelui semiîncepător (la începători nici nu coboară, e prea departe), cel din urmă devine automat abonat la comentarea blogurilor gurului pe câteva luni înainte. În schimb, comentariul gurului aduce după ele alte priviri iscoditoare şi, în cazuri fericite, alte comentarii, dacă nu mă credeţi, întrebaţi-i pe cei de la Technorati.
O altă formă de promovare caracteristică blogurilor este şi cea a plasării acestora în diferite topuri şi directoare web. Pe lângă mesajul clar, venit din poziţia în top a blogului, anumiţi bloggeri mai folosesc şi posturi specifice menţionând urcarea în top a propriei creaţii pentru a convinge cititorul că, dacă a ajuns întâmplător pe acel blog, merită să revină, iar dacă citeşte blogul de ceva timp, a făcut alegerea potrivită. Uneori, această formă capătă nuanţe ilare, cu poze ale topului respectiv şi cu o săgeată îndreptată înspre locul ocupat de blog. Totuşi, în majoritatea cazurilor, această formă de promovare îşi atinge scopul punându-l pe vizitator în ipostaza unui personaj din povestea Fraţilor Grimm cu defilarea regelui gol. E bun, frate, uite pe ce loc e în top!
Dacă tot am pomenit-o mai sus pe profa de lingivstica, o să continui cu incursiunea în existenţa mea etudiantă şi o să vă spun o „istorioră didactică” preluată de la un prof extraordinar, cel de Economie Politică. Deci, înainte de apariţia pe scară largă a banilor, valoarea unui bun era determinată de dezirabiliatea sa în raport cu alte bunuri disponibile. Un crescător de oi căruia îi trebuia fân şi un producător de fân care avea nevoie de lână şi de carne ar fi considerat că bunurile celuilalt au o valoare suficient de mare pentru ca fiecare dintre ei să cedeze o parte din ce are în schimbul produsului celuilalt. Doi producători de fân, pe de altă parte, nu ar fi fost dispuşi să facă schimb de fân unul cu celălalt. Surprise! În cazul lumii blogate, acest principiu pare să funcţioneze exact invers. Bloggerii scriind pe aceeaşi tematică tind să se promoveze reciproc, formând, de cele mai multe ori, adevărate comunităţi virtuale. În acest caz, forma de promovare poate lua diferite aspecte: publicitate reciprocă realizată prin linkbuilding, sau publicitate virală (aka „din gură în gură”, ca folclorul oral). Tot în această categorie putem include newsletter-urile şi RSS-urile, care, mai nou, permit şi includerea de publicitate. Rămânând la capitolul comunităţi, tot mai multe dintre acestea organizează întâlniri la care bloggaţii sunt invitaţi întru socializare.
Promovarea blogurilor se face şi prin indexarea acestora în diferite motoare de căutare, asta în cazul bloggerilor mai conştiincioşi, sau prin arborarea de status message în messengerele noastre cele de toate zilele. În rest, rămân metodele clasice de promovare prin publicitatea de orice gen: TV şi Radio (referinţe, că spoturi nu prea am văzut), Stickere, Graffiti, Tricouri etc.
Cea mai nouă, mai în vogă şi ingenioasă metodă de promovare este organizarea de concursuri între bloggeri, bloggeri.ro nefiind singurii care o fac, dar nu dau nume ca să nu fac publicitate gratuită. În acest caz, deşi beneficiul e reciproc, partea leului revine organizatorilor, ceea ce e şi normal.
Pe lângă metodele de promovare enumerate mai sus, agreate şi de mine, există şi metode mai puţin ortodoxe: plasarea de linkuri false în interiorul unui alt site şi inserarea de taguri false, gen: „Andreea Marin, ceartă, Mihaela Rădulescu”, sau „Monica, Iri, Restaurant”. Recent, la grupul celor două a aderat şi metoda de fake-blog, inaugurată de întemeietorul “blogului lui Varujan Pambuccian”.
La final, nu vreau să trec cu vederea şi formele mai speciale de promovare a blogurilor, una descoperită de mine în urma unui search copilăros la „promovare bloguri”: îţi scrii adresa pe fund şi ieşi cu ea în oraş. Acum, oi avea eu fundul mare, da www.constantincodreanu.blogspot.com nu încape scris pe el cum n-ai da.
Data publicarii : 01 Nov 07
Categorie articol : Etapa 1, Concurs 2
Popularity: 9% [?]
Blogul autorului : http://www.constantincodreanu.blogspot.com
Yahoo Messenger : mailcodreanu
Profil personal : inconstantin
Alo!!! Unde imi sunt votantii? I-a vazut careva?
(Raporteaza comentariu)
Eu te-am votat
(Raporteaza comentariu)
Interesant si educativ articolul, continua tot asa! Ar fi la fel de interesant sa pui in practica ultima metoda de promovare a blogului amintita!
(Raporteaza comentariu)
Neaparat! Eventual sa imprumut un cur al cuiva, unul mai serios
(Raporteaza comentariu)
mai multe ar fi si mai bine…..mai multa publicitate, mai multi vizitatori, mai multe voturi, etc…
(Raporteaza comentariu)
nice, sper sa castigi! ai votul meu !!!..de abia astept sa citesc articolul de la urmatoarea etapa
(Raporteaza comentariu)
@mihaela Cum adica speri? Pai, nu stii, concursul nu e pe bune si eu deja am acordul a 5 dintre membri ca voi lua premiul mare/
(Raporteaza comentariu)
Forza, MD! Rupe-i frate, nu ih vseh na hui
(Raporteaza comentariu)
Numai asa! A na sceot togo cito na hui, de acord, mai mult decat de acord
(Raporteaza comentariu)
Parazitii in direct, incercand sa citesc articolul cu emitatorul si receptorul, am inceoput sa ma gandesc la paraziti, si apori capul a inceput sa-mi bubuie … Parazitii in Direct.
(Raporteaza comentariu)
Concursul nu e pe bune oricum, iconstantin. Mai citeşte, mai documentează-te şi ai să vezi care sunt problemele.
(Raporteaza comentariu)
@casargoz: hai ca nu e chiar atat de “parazitii”, care, by the way, mie imi plac… Oricum, e bine ca sunt in direct (cu diacriticile de rigoare subinteles) si nu in-direct, ca tot e ceva…
(Raporteaza comentariu)
@DeMaio: Pai, stiam ca concursul (iar cacofonesc) nu e pe bune Mai mult, de ieri numarul membrilor juriului pe care i-am corupt s-a dublat. Pana la final o sa ajunga sa se tripleze
(Raporteaza comentariu)
P.S. @DeMaio: acum am vazut postul si toata istoria, mda, aiurea rau…
(Raporteaza comentariu)
Demaio - ce dovezi ai tu ca acest concurs nu e “pe bune” ? Argumente … Ca asa pot zice si eu ca ai spart banca nationala!
(Raporteaza comentariu)
@Buddha Pai, unul din argumente este faptul ca unul din organizatori a participat in concurs, asta am inteles eu de la DeMaio, desi, in acelasi timp, tinand cont de regulamentul permisiv, nu pare sa existe vreo neregula. Totusi, moral ar fi fost ca organizatorilor sa le fie interzisa participarea in concurs, this is the way it feels right…
Ce a facut Petru e altceva. Chiar eu m-am regasit pe lista de pe blogul lui, la sectiunea “cantec de leagan”. Nu pot sa spun ca mi-a placut, dar nici ca m-a deranjat prea tare. Mi-a oferit insa o viziune asupra postului. Un singur lucru ma deranjase acolo, lucru pe care l-au semnalat si altii: faptul ca Petru zicea ca nu a citit unele posturi, pentru ca erau monstruos de mari, ceea ce mi se pare unfair atat timp cat el era membru al juriului. Daca nu avea timp, putea sa nu accepte sa faca parte din juriu. In acelasi timp faptul ca a considerat postul lui vis urat prost i-a facut pe unii din vizitatorii lui Petru sa exclame ca acest concurs e pe bune si ca Petru jurizeaza corect. Nu stiu daca o fi asa, sau daca Petru a facut-o dintr-un teribilism calculat, important e ca i-a sarit lumea in cap pentru o simpla PARERE, ceea ce nu e fair!
Acum, ce se intampla cu acest concurs? Merge mai departe? Ce se intampla cu juriul? Mai are rost sa publicam? Eu ii fac publicitate de zor pe blogul meu si pe Mess, continui? Nu crezi ca ar fi cazul sa publici un anunt, o “nota clarificativa” pe prima pagina a bloggeri.ro sa stie si lumea ce e cu acest scandal?
P.S. INconstantIN si inconstatntin sunt acelasi lucru, doar ca primul e nickul, iar al doilea e numele de utilizator cu care m-am inscris…
(Raporteaza comentariu)
Constantin, ai citit greşit. Nu a participat nici un organizator la concurs, e absurd. DeMaio spunea că a găsit un concurent care are blog pe voce.ro. Dar sincer eu nu văd nimic rău în asta, voce.ro e ca şi wordpress.com. Dacă wordpress face un concurs de bloggeri, cei care au blog pe wordpress n-au voie să participe?
Cu ce a făcut Petru, ce să zic, şi eu era în topul lui rău, dar i-am acceptat viziunea. Atât a înţeles el din articolul meu, asta e Că părerea lui putea influenţa cea a altora…se poate. În fine.
Go on, nu se termină aici
(Raporteaza comentariu)
@Dida, da imi amintesc ca te vazusem si pe tine in topul lui Petru
Pai, da’ nu a zis nimeni ca ma opresc aici, doar ca vreau sa stiu ce si cum, noii membri ai juriului, daca s-au suparat cumva sponsorii si s-au retras, who knows…
(Raporteaza comentariu)
Din câte am înţeles, nu vor mai aduce pe nimeni în juriu. Rămân acei oameni în care organizatorii au încredere.
(Raporteaza comentariu)
@ Dida. K, then, the show must go on!
(Raporteaza comentariu)
Voce.ro nu este ca si Wordpress.ro. Gandeste bine la asta, draga mea. Bafta, sper sa castigi si de data asta. Dar pastreaza si anumite adevaruri, daca tot vrei sa ai o parere
(Raporteaza comentariu)
@DeMaio. Good point! Nu degeaba atunci cand aplici la un job din asta mai coios lumea te pune sa indici daca cineva “dintr-ai tai” este sau a fost angajat la ei…
(Raporteaza comentariu)
DeMaio, ce am câştigat data trecută a fost la o categorie specială, sper să ajung şi la locurile bloggeri.ro Mersi.
Comparaţia mea nu era legată de cât de cunoscuţi sunt, cât de mari, câţi membri au etc.
Era pur şi simplu o comparaţie logică. Facilităţile date de voce.ro se referă la un blog şi câteva opţiuni. Wordpress tot un blog îţi dă.
Probabil tu spui că nu e bună comparaţia pentru că cei de la wordpress sunt mai profesionişti şi obiectivi? Na, asta nu putem aprecia.
(Raporteaza comentariu)
Constantin, de ce vorbeşti de job sau de rude? Nu ştiu cum găsiţi comparaţii din astea. A participat fratele lui Buddha pe aici? E favorizat? NU. Participă bloggeri normali, care au un blog pe voce.ro. Ce-i face atât de speciali? Şi data trecută au fost, cred, şi n-a câştigat nici unul. Atunci de ce nu v-aţi sesizat?
(Raporteaza comentariu)
@Dida
Nu am nici macar o luna de bloguiala (lansat pe 23 ocotmb curent:D, asa ca nu aveam cum sa fac ceva inainte…
Eu nefiind membru voce.ro nu-i asa ca am toate motivele, mai ales acum dupa descoperirile facute de DeMaio sa ma intreb daca cei care sunt membri ai comunitatii nu sunt in vreun fel sau altul favorizati?
(Raporteaza comentariu)
Am zis eu cumva ca ma retrag sau ca nu ar fi pe bune concursul? Nu! Am spus doar ca exista anumite semne de intrebare! ATAT!
(Raporteaza comentariu)
Te rog reaminteste-mi acele “semne de intrebare”. Serios. Chiar am inceput sa uit care ar fi. Evident, faza cu blogurile de pe voce.ro nu e nevoie sa mi-o reamintesti, intrucat am citit ce era mai sus si consider absolut ridicol sa te gandesti ca ar fi intr-un fel favorizati.
(Raporteaza comentariu)
@Cromleck
Pai, vrei sa zici ca DeMaio abereaza 100 per cent?
(Raporteaza comentariu)
Anyway, eu imi rezerv dreptul sa ma indoi(esc) daca nu o sa castig nimic si, dimpotriva, sa spun ca totul e OK, daca voi castiga
Parerea mea sincera e ca se face a e un much ado about nothing… Cine are de postat va posta, cine nu, nu!
(Raporteaza comentariu)
Daca vroiam sa zic asta o spuneam pur si simplu. Nu-mi dau seama care sunt acele semne de intrebare. Nu voi face taraboi, nu voi intra intr-o polemica cu tine… tu zici, eu o sa spun “ah” si ..cam atat.
(Raporteaza comentariu)
Un singur lucru am de spus. Nu tot ce zboară se mănâncă.
(Raporteaza comentariu)
@ Cromleck: Sa vedem daca semnele de intrebare se confirma sau nu… Daca da, o sa le spun la final, incercand sa o fac pe desteptul, daca nu, ce rost mai are sa facem taraboi aiurea…
@Dida: Perfect de acord!
Bafta pe mai departe, oameni buni! Sper ca macar unul din cei care au trecut pe la mine prin pagina sa castige! O sa ma bucur sincer pentru voi!
(Raporteaza comentariu)
dragutz,succese
(Raporteaza comentariu)
@lilia
Merci!/
(Raporteaza comentariu)
Faza cu curu e tare
(Raporteaza comentariu)
Stiu/
(Raporteaza comentariu)
[…] Click pe I like this! […]
(Raporteaza comentariu)